پارکینگ ساختمان به دلیل آنکه افراد در آنجا وسایل نقلیه خود را می گذارند مکان بسیار مهمی است. طراحی و بازسازی پارکینگ ساختمان یک فرآیند مهم و ضروری در بهبود امکانات ساختمانی است. این فرآیند ممکن است شامل بهتر شدن دسترسی، افزایش تعداد جاپارک، بهبود نورپردازی و امکانات ایمنی، تعمیر و نگهداری سطوح و پوشش‌ها، و افزایش کارایی می‌شود. بازسازی پارکینگ ساختمان نه تنها به ساکنین و کاربران مزایای عملی و راحتی ارائه می‌دهد بلکه به ارزش کلی ساختمان اضافه نیز می‌کند. این فرآیند با توجه به نیازها و اهداف خاص ساختمان، انجام می شود.

 

طراحی پارکینگ مدرن

افراد معمولا به طراحی و بازسازی پارکینگ ساختمان خود اهمیت نمی دهند و پارکینگ فرسوده با طراحی داخلی قدیمی دارند، در صورتی که میتوان گفت در بسیاری از ساختمان ها پارکینگ جزو اولین مکانی هست که افراد به محض وارد شدن به ساختمان مشاهده می کنند. از این رو شیک و مدرن بودن پارکینگ می تواند روی زیبایی کل ساختمان تاثیر بگذارد. بهتر است در زمان بازسازی پارکینگ از مصالح با کیفیت و مرغوب استفاده کنید که ایمنی بیشتری داشته باشد و نیاز به تغییر و بازسازی زودهنگام نباشد.

طراحی و بازسازی پارکینگ

 

طراحی پارکینگ مدرن

امروزه در طراحی یک پارکینگ مدرن علاوه بر اینکه باید محیطی ایمن و فضایی زیبا داشته باشد، باید نیاز افراد به یکسری موارد را برطرف کند. در طراحی پارکینگ های مدرن علاوه بر بهره گرفتن اصولی از فضا باید به استفاده از تکنولوژی هم توجه شود. سیستم پرداخت الکترونیکی، مدیریت ترافیک ورودی و خروجی، سیستم اطفای حریق و … از مواردی می باشد که در کنار زیبایی و استحکام فضا به طرح اصولی ما کمک می کند.

با توجه به موارد گفته شده برای گسترش و بهبود پارکینگ مدرن، از ایده های زیر نیز می توانیم استفاده کنیم.

  • دوربین های مدار بسته حرارتی
  • ایجاد سیستم‌های اتوماتیک برای جستجوی پارکینگ خالی
  • استفاده از نورپردازی مدرن برای بهبود امنیت و زیبایی پارکینگ
  • ایجاد فضای استراحت با باغچه ها و فضاهای آرام برای رانندگان
  • سیستم تهویه مناسب و هوشمند

طراحی پارکینگ مدرن

علاوه بر موارد گفته شده در رابطه با طراحی یک پارکینگ مدرن، می توانید از طرح های ساده که شامل متریال دیوار ها، ستون ها و سقف می شود، استفاده کنید. همچنین می توانید برای اینکه یک پارکینگ با طراحی منحصر به فرد و مدرن داشته باشید از شرکت های معتبر و با تجربه کمک بگیرید. شرکت آرین دکور می تواند در طراحی و بازسازی پارکینگ مدرن به شما کمک کند.

تماس با آرین دکور

طراحی دیوار پارکینگ

طراحی دیوار پارکینگ یکی از موارد ویژه ای میباشد که در طراحی و بازسازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. دیوار پارکینگ نه تنها وظیفه مراقبت از وسایل نقلیه را  دارد، بلکه به زیبایی محیط هم کمک ویژه ای می کند. در طراحی دیوار پارکینگ توجه به استقامت متریال و جذاب بودن آن باید در دستور کار قرار بگیرد.

طراحی و بازسازی پارکینگ

نوع سنگ و ملاتی که برای سنگ نمای آن استفاده میشود اگر مهندسی شده نباشد ممکن است بعد از مدت ها تخریب  و باعث خسارت به اموال شود. همچنین استفاده از متریال جذاب و کارآمد در داشتن یک پارکینگ زیبا با ورودی شیک میتواند به طراحی دیوار پارکینگ کمک کند. بتن، سنگ مصنوعی، سنگ طبیعی، مصالح فلزی، چوب، شیشه، کاشی و … از متریال هایی می باشد که می تواند طراحی و بازسازی پارکینگ را جذاب تر کند.

طراحی شیک دیوار پارکینگ

برای طراحی دیوار شیک و زیبا پارکینگ ساختمان خود، بهتر است از گیاهان طبیعی استفاده کنید. در این نمونه پارکینگ، با طراحی خاص از گیاهان در دیوار پارکینگ استفاده کرده و با نورپردازی مناسب به آن جلوه زیبا و باشکوهی داده است.

 دیوار مدرن برای پارکینگ

هزینه بازسازی پارکینگ

در هنگام طراحی برای ساختمان ها نوبت به پارکینگ می رسد، افراد می توانند مانند دیگر قسمت های ساختمان از تکنولوژی ها و متریال های مختلفی برای طراحی و بازسازی پارکینگ استفاده کنند. این استفاده اولیه در طراحی، می تواند بر روی قیمت بازسازی پارکینگ تاثیر گذار باشد. در واقع هزینه بازسازی پارکینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد و تعرفه بازسازی یک پارکینگ معمولی با یک پارکینگ مدرن تفاوت بسیاری دارد. اگر شما قصد دارید از هزینه بازسازی پارکینگ خود مطلع شوید، فرم درخواست بازسازی پارکینگ را پر کنید.

کف سازی پارکینگ

کف پارکینگ به علت تردد زیاد وسایل نقلیه یکی از اولین قسمت هایی است که به مرور زمان دچار فرسودگی می شود. بازسازی کف پارکینگ علاوه بر زیبایی، باعث سهولت در تردد و افزایش ایمنی می شود. انتخاب متریال های مناسب، بادوام و ضد لغزش در کف سازی پارکینگ امری ضروری است. با ایده های نوین و هوشمندانه میتوانید جذابیت این مکان را افزایش دهید.

طراحی کف پارکینگ مسکونی

اگر تعداد خودرو ها در پارکینگ ساختمان شما زیاد است و امکان جداسازی محل قرارگیری هر ماشین با دیوار وجود ندارد، بهتر است با طراحی خطوط رنگی در کف پارکینگ، مکان قرار گرفتن هر ماشین را مشخص کنید. در زیر نمونه پارکینگی را مشاهده میکنید که طراحی بسیار جذابی دارد. در این پارکینگ، فضایی برای قرار گرفتن موتور و دوچرخه بصورت اختصاصی وجود دارد که ایده خوب و کاربردی است.

کف سازی پارکینگ

نورپردازی پارکینگ ساختمان

توجه به نورپردازی اصولی و مناسب برای طراحی داخلی هر فضایی اهمیت بسزایی دارد. برای طراحی و بازسازی پارکینگ نیز باید به نورپردازی آن توجه شود. در واقع میتوان گفت با نورپردازی مناسب پارکینگ، علاوه بر زیبایی ظاهری آن، هدف اصلی افزایش امنیت و راحتی افراد است. با این کار در هر ساعت از شبانه روز مناطق مختلف پارکینگ به وضوح دیده می شود و افراد به راحتی می توانند جای خودرو های خود را پیدا کنند.

نورپردازی پارکینگ آپارتمان

با توجه به اینکه پارکینگ یک فضای بسته است باید سعی کنید مکان پارکینگ را طوری طراحی کنید که بتوان از نورهای محیطی استفاده کرد تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود. همچنین برای کاهش انرژی، بهتر است از نورپردازی هوشمند برای پارکینگ ها استفاده کنید.

نورپردازی در طراحی و بازسازی پارکینگ

بازسازی پارکینگ و تبدیل آن به دفتر کار

اینجا، دفتر کار یک شرکت معماری است. این شرکت همیشه به دنبال دفتری بود که کمی غیرعادی، و گویای سلیقه و زیبایی شناسیِ طراحانش باشد. فضایی می خواستند که بیشتر برایشان حکم خانه را داشته باشد تا دفتر کار. ارتباط مستقیم با خیابان و عابران پیاده هم یکی دیگر از فاکتورهای مهمی بود که همیشه به دنبالش بودند. در جستجوی چنین ساختمانی بودند که به یک گاراژ قدیمی برخوردند. این گاراژ که به عنوان انباری استفاده می شد، 22 مترمربع مساحت دارد و در طبقه همکف یک آپارتمان 50 ساله واقع شده. وقتی تصاویر قبل و بعد این گاراژ را ببینید، به این مسأله اعتقاد پیدا می کنید که با کمی خلاقیت و نوآوری، هر تغییری امکان پذیر است. پس بیایید باهم عکس های قبل و بعد بازسازی پارکینگ و تبدیل آن به دفتر کار را مرور کنیم:

بازسازی پارکینگ و تبدیل آن به دفتر کار بازسازی پارکینگ
عکس بعدی، متعلق به پایان پروژه است. یعنی زمانی که این گاراژ، به یک دفتر کار معماری تبدیل شده بود. شما می توانید برای بازسازی پارکینگ و تبدیل آن به دفتر کار خود با آرین دکور همراه باشید. همچنین در این صفحه از سایت ما نکاتی در مورد بازسازی و تغییر کاربری به اداری وجود دارد که میتوانید از آن استفاده کنید.

طراحی معماری داخلی پارکینگ
در طراحی و بازسازی پارکینگ و تبدیل آن به دفتر کار نکاتی که در وهله اول جلب توجه می کند کابینت های سفید، ریزه کاری های چوبی، رنگ های تند و غلیظ، و پرنور بودن محیط است. قسمت ورودی، با نیمکت های سفارشی و یک میز عسلی متحرک دکور شده. این بخش، برای استراحت و گپ زدن دوستانه به کار می رود.

تغییر دکوراسیون پارکینگ و تبدیل آن به دفتر کار
قفسه دوطرفه ای که در عکس می بینید، نقش جداکننده اتاق ها را هم ایفا می کند. در بعضی از طبقات قفسه، جعبه های چوبی می بینید که برای نمایش لوازم دکوری در این بازسازی پارکینگ و تبدیل آن به دفتر کار به کار می روند.

پشت این قفسه، فضای کار اداری قرار گرفته. یک میز چهارنفره، تعدادی زیادی کمد و کابینت و یک آشپزخانه کوچک، از اجزای مهم این بخش هستند. داخل دیوار کابینت ها، یک قفسه جلوبازِ چوبی برای نمایش گلدان یا آثار هنری مختلف تعبیه شده. آخرین عکس، نمای خیابان را از انتهای این دفتر کار نشان می دهد.

طراحی معماری داخلی پارکینگ

 

5/5 - (5 امتیاز)