در طول مدتی که پول خود را برای خرید یک آپارتمان پس انداز می کنید، عجیب نیست که کمی حسادت کنید و بخواهید که خانه اجاره ای خود را مثل خانه خودتان بدانید و دلتان بخواهد طراحی برای دکوراسیون خانه اجاره ای خود داشته باشید.

افکاری از قبیل “کاش این مال ما بود” یا “کاش چند میلیون اضافه داشتیم” گاه و بیگاه به ذهن شما خطور می کند، به خصوص اگر خانه اجاره ای تان کمی به هم ریخته باشد. نگران نباشید راهکارهایی هست که کمک می کند بدون بستن عهد و پیمان همیشگی، سبک و سلیقه شخصی خود را در خانه اجاره ای اعمال کنید. در این مقاله توصیه هایی در این زمینه برای شما داریم .

تغییر دکوراسیون خانه اجاره ای

اولین توصیه کلی این است که برای طراحی دکوراسیون خانه اجاره ای روی دیوار آن کار کنید. آثار هنری به نمایش بگذارید تا نمایانگر شخصیت شما باشد. چیزی شخصی تر از نمایش کلکسیون آثار هنری ای که جمع آوری کرده اید روی دیوار خانه تان نیست. پس اگر صاحبخانه این اجازه را به شما می دهد، در انجام آن شک نکنید. هیچ چیزی به اندازه آثار هنری زیبا روی دیوار، باعث نمی شود در خانه ای که متعلق به شما نیست حس راحتی کنید. البته باید هر آسیبی که به دیوار وارد می کنید را جبران کنید.

  • استفاده از کاغذ دیواری

چرا که نه؟ اگر عاشق طرح های چشمگیر و گلچین شده هستید یا حتی اگر فقط می خواهید یک نقش و نگار زیبا در اتاق فرزندان خود اضافه کنید، استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون خانه اجاره ای به سود هر دو طرف است. کاغذ دیواری های متنوعی در بازار موجود است که  فضا را شاداب می کند. اما قبل از انجام این کار با صاحبخانه خود مشورت کنید و از او اجازه بگیرید. عکس برگردان دیواری هم گزینه مناسبی است، به خصوص برای اتاق کودکان. چون با بزرگ شدن آن ها قابل کندن یا تغییر است”.

دکوراسیون خانه اجاره ای با کاغذ دیواری

تغییر دکوراسیون خانه اجاره ای با استفاده از کاغذ دیواری

  • استفاده از گیاهان آپارتمانی

این گزینه بدون شک یکی از راحت ترین و کم هزینه ترین راه های اعمال سلیقه شخصی تان در محیط است. با استفاده از گیاهان آپارتمانی میتوان به فضای خانه روح بخشید. خانه هایی که گیاهان طبیعی دارند انرژی مثبت و حس خوبی را به افرا منتقل می کند.

دکور خانه اجاره ای با گیاهان آپارتمانی

  • نصب کفپوش جذاب

کفپوش های متنوعی وجود دارد که به راحتی توسط پیمانکارها و خود صاحبخانه های  قابل نصب است. برای مستاجران طولانی مدت گزینه مناسبی است چون بدون نیاز به هیچ چسبی، روی کفپوش های موجود نصب می شود. یعنی کفپوش اصلی خانه خراب نمی شود. بهترین ویژگی این محصول این است که با حمل و نقل مناسب و نصب محتاطانه، می توانید آن را جدا کرده و در جای دیگری دوباره نصب کنید. با محاسبه دو رنگ جدید این محصول، اکنون 26 رنگ در بازار موجود است که شامل رنگ های بلوطی و چهار رنگ استرالیایی هم می شود. این تخته ها کاملا ضدآب هستند پس در هر اتاقی قابل استفاده هستند.

نصب کفپوش برای خانه اجاره ای

  • نقاشی خانه

با کسب اجازه از صاحبخانه، می توانید آپارتمان اجاره ای خود را رنگ کنید. به احتمال زیاد این کار یکی از راحت ترین راه های رنگ و لعاب دادن به یک محیط است، راهی برای القای حس مالکیت. اگر فکر می کنید قرارداد اجاره شما حالا حالاها ادامه خواهد داشت، قلم موی رنگ را بردارید. فقط دقت کنید از رنگی که VOC ندارد یا مقدار کمی دارد استفاده نکنید. در غیر این صورت هفته ها پس از رنگ آمیزی، با بوی بد آن و سردردهای متعاقبش دست و پنجه نرم خواهید کرد.

طراحی خانه برای تغییر دکوراسیون

اگر قصد شما از بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه اجاره ای تان، القای حس مالکیت به آن است باید با صبر و حوصله مراحل را طی کنید و لوازم مناسبی پیدا کنید که به خانه روح بدهند. یکی از لوازمی که بلافاصله فضا را شاداب می کند قالی است. چراغ، قالی و کوسن وسایلی هستند که به خانه هویت و صمیمیت می بخشند. این ها به علاوه دیگر وسایل مثل گل و گیاه و کتاب، هر فضایی را متحول کرده و کاری می کنند به سرعت حس مالکیت کنید.

حتما بخوانید: چگونه خانه خود را زیبا کنیم

دکوراسیون خانه اجاره ای
تغییر دکوراسیون خانه اجاره ای با بودجه کم

  • به حیاط و فضای بیرونی خانه رسیدگی کنید. یک راه کم هزینه که در مدت زمان کمی، فضایی برای گذراندن وقت در کنار دوستان و خانواده ایجاد می کند و خانه اجاره ای شما را بزرگ تر نشان می دهد.
  • گیاهان آپارتمانی و غیر آپارتمانی بلافاصله حس و حال فضا را عوض می کنند و معمولا هزینه زیادی ندارند.
  • قالی برای مستاجران گزینه ایده آلی است چون به راحتی قابل جابجایی است. یک قالی مناسب، جذابیت بصری دارد و صمیمیت محیط را افزایش می دهد. همچنین کمک می کند بین سطوح سخت و نرم کف زمین تعادل ایجاد کنید.
  • با بودجه کم می توانید پرده ها را عوض کنید و حس کنید مالک خانه هستید. با انتخاب پرده مناسب می توانید نور را کنترل کنید، حریم شخصی ایجاد کنید و سبک خاصی به خانه بدهید.
  • به نورپردازی مناسب برای منزل خود توجه داشته باشید. قطعا فضایی که نورپردازی مدرن و مناسبی داشته باشد حس خوبی را به افراد منتقل می کند.
  • اگر امکان رنگ کردن دیوار خانه اجاره ای خود را ندارید، میتوانید از انواع آینه ها با طرح های خاص و مدرن برای تزیین دیوار ها استفاده کنید. استفاده از آینه های قدی در خانه باعث می شود فضای منزل شما بزرگتر بنظر برسد.

اگر قصد دارید با قیمت مناسب دکوراسیون خانه اجاره ای خود را تغییر دهید اما نمیدانید چگونه این کار را انجام دهید. می توانید از تیم حرفه ای آرین دکور کمک بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)