طراحی ساختمان اداری

صاحب این شرکت، یعنی مشتری پروژه، خواستار طراحی داخلی ساختمان اداری  بود که فضای زیادی برای میزِ کار و محل استراحت داشته باشد، و محیط آن خیلی خشک و اداری نباشد. در خلاصه طرح گفته شده بود که در طراحی اصلی، کمی شیطنت به کار برود ولی فضا باید سطح بالا و بالغ باشد. ویژگی های ضروری این ساختمان عبارت بودند از شفافیت، تردد راحت، فضاهای مفرح برای استراحت کارمندان، منحصر به فرد بودن، جذابیت، پرداخت های قابل لمس، منظره زیبا از چشم اندازهای طبقه هشتم.
طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

این مقاله را از دست ندهید: طراحی دکوراسیون دفتر کار

در طراحی داخلی ساختمان اداری ما با استفاده هوشمندانه از پرداخت های منحصر به فرد کفپوش و در نظر گرفتن چیدمان میزها و پنجره های رنگ خورده در هر دیوار جداکننده که از مسدود شدن چشم انداز ساختمان جلوگیری می کنند، به این هدف رسیدیم. از ویژگی های اصلی طراحی این ساختمان میتوان به میز بزرگ صبحانه، نیمکت های منحنی، میز تنیس، و تعداد زیادی مبلمان و پرداخت التقاطی اشاره کرد. لوگوی این شرکت عنصر خیلی مهمی در طراحی محسوب نمی شد اما الهام بخش طراحیِ بعضی از بخش های ساختمان بود.

طراحی داخلی ساختمان اداری
هدف ما این بود که لوگوی شرکت (کبوتر) را به طور نامحسوسی در طراحی به کار بگیریم. همانطور که در تصاویر طراحی داخلی ساختمان اداری می بینید، ورودی اتاقک های آکوستیک از دو کبوتر وارونه تشکیل شده که به صورت دقیق برش خورده و با رنگ های تند داخل اتاقک، جلوه بیشتری گرفته. رنگ آبی در طراحی این شرکت نقش مهمی داشت و روی دیوارها، پارچه ها و اثاثیه به چشم می خورد. یکی دیگر از عناصر مهم در این طراحی، الوارهای چوبی خامی بود که تمِ این دفترِ کار محسوب می شود. البته این تم از تخته کاری های دفترِ کار فعلی این شرکت برداشته شده.

طراحی داخلی ساختمان اداری
با استفاده از تخته کاری های موجود در دفتر کارِ این شرکت، بخشی از میراث آن ها را به میز صبحانه اداره جدید منتقل کردیم. از آنجا که رنگ آبی در این ساختمان تقریبا حکمرانی می کند، از چندین رنگ تند دیگر هم در دکوراسیون داخلی استفاده کردیم. یکی از نکاتی که برای مشتری اهمیت بسیاری داشت، در تعامل بودن و متصل بودن فضاهای مخلف شرکت با یکدیگر بود. یکی از مهم ترین نقاط این ساختمان، دفتر رئیس هیئت مدیره است که در نقطه ای درجه یک قرار دارد و چشم اندازی زیبا از کلیسای مقابل ساختمان دارد.

طراحی داخلی ساختمان اداری
راه رفتن با مشتری در محوطه ساختمان، در انتخاب محل مناسب برای اتاق ها به ما کمک کرد. سالن استراحت باید به قدری بزرگ می بود که ظرفیت همه 170 کارمند را در آنِ واحد داشته باشد. منحنی منحصر به فرد ساختمان، در رعایت فواصل مناسب بین میزهای کار چالش ایجاد کرد. اختصاص دادن فضای کافی به میز تنیس بدون تجاوز به حریم فضای کاری هم کار راحتی نبود.

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی دکوراسیون ساختمان اداری دیگری را با هم می بینیم

این ساختمان متعلق به یک شرکت آلمانی می باشد که به تازگی پروژه بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار خود را به پایان رسانده. این ساختمان قبلا یک دفتر شلوغ و کهنه بود که برای نمایش مبلمان و اثاثیه شرکت استفاده میشد اما الان به یک دفتر کار مدرن تبدیل شده که پرسنل را به چابکی بیشتر ترغیب کرده و برای بازدیدکنندگان نقش گالری نمایشی را ایفا میکند. این پروژه با پیروی از شعار معروف خود این شرکت انجام شده: فکر، طراحی، ساخت.

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار
بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار
قدم اول در بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار ، مشخص کردن نیازهایی بود که باید در این دفتر برآورده میشد. این شرکت به دنبال فضایی بود که همه فعالیت های پرسنل را در خود جای داده و پتانسیل کافی برای رشد و توسعه شرکت را هم داشته باشد. اولویت اول این گروه ایجاد فضایی بود که باعث تراوش خلاقیت، نوآوری و تقویت روحیه در کارمندان باشد.

 

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کارجهت طراحی دکوراسیون داخلی با ما تماس بگیرید

طراحان داخلی خود این شرکت یک نقشه دقیق و حساب شده از دفتر کار مورد نظر را طراحی کردند. قدم اول تخریب دیوارها و نصب پارتیشن های شیشه ای بود. شبکه معلقی که از سقف آویزان بود به یک سقف باز و یکسره تبدیل شد، که با ظاهر صنعتی همراه بود. راهروها از جنس بتن ساخته شد. ترکیب رنگ گرم مبلمان و اثاثیه چوبی با رنگ های سبز و زنده، یک محیط کار روشن و صمیمی و دلباز به وجود آورده.

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار

اگر به دنبال بازسازی دفتر کار خود هستید با مشاورین آرین دکور نماس بگیرید

این ساختمان در نهایت انعطاف پذیری طراحی و ساخته شده. یعنی پرسنل مجبور نیستند مدام پشت میز باشند. همه افراد می توانند در هر نقطه ای که بخواهند کار کنند، و اتاق های متعددی با کاربری های مختلف برای رفاه پرسنل طراحی شده. نیمکت های بزرگی که برای کارهای پروژه-محور بسیار ایده آل هستند، از ابزار کار محبوب طراحان و مدیران پروژه این شرکت است. اتاق تمرکز با کاغذدیواری تصویری پوشیده شده و با تصاویر زیبای خود، فضای مناسبی برای افرادی که می خواهند در خلوت و به دور از سر و صدا روی کار خود تمرکز کنند به وجود می آورد. چشمگیر ترین اتاق این مجموعه، اتاق هیئت مدیره می باشد. این اتاق از دیوارهای شیشه ای با زاویه نرم و یک میز سفارشی که شکل حرف c می باشد برخوردار است. سیستم تهویه هوا و پرده های این اتاق که باعث ایجاد حریم خصوصی شده و نقش عایق را ایفا می کنند، توسط یک تبلت کنترل می شوند. بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار ما هوشمندانه بود.

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار
آشپزخانه در جلوی ساختمان قرار گرفته و محل عرضه برش های نان، غلات صبحانه و میوه برای پرسنل می باشد. یک اتاق مخصوص تِست نمونه در این ساختمان وجود دارد که طراحان از آن برای انتخاب و هماهنگ کردن نمونه های لوازم چوبی، پارچه و فرش در نور طبیعی روز استفاده می کنند.

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار
این ساختمان مثل یک دفتر کار یکسره به سبک کلاسیک طراحی نشده چون میزهای کار به صورت هوشمندانه در یک سطح وسیع چیده شده اند. تعدادی میز و صندلی مخصوص مهمان و اتاقک های مخصوص تفکر که برای جلسات فوری و گردهمایی پرسنل تعبیه شده، باقی فضای ساختمان را پر کردند. ارتفاع همه میزها قابل تنظیم است. کمدها و قفسه های سفارشی که به صورت فشاری باز می شوند، با بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار کاملا هماهنگ هستند. پرسنل، مشتریان و بازدیدکنندگان این شرکت همگی از بابت این کانسپت جدید و متوازن بسیار خرسند و راضی هستند چون از هرگونه فعالیت کاری حمایت کرده و راندمان و سوددهی شرکت را افزایش میدهد.

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار

 

5/5 - (1 امتیاز)