امروزه اکثر مردم به زندگی شهری عادت کرده اند و در آپارتمان هایی در شهرهای شلوغ زندگی میکنند. به همین خاطر، اغلب افراد ترجیح میدهند اوقات فراغت خود را جایی در دل طبیعت و به دور از سر و صدا و شلوغی سپری کنند. اقامت در کلبه های چوبی برای همه مردم لذت بخش است. شرکت های مختلفی برای طراحی کلبه چوبی وجود دارند. شما میتوانید با توجه به سلیقه شخصی خود و بودجه مدنظرتان یک کلبه چوبی منحصر به فرد را طراحی کنید. شرکت آرین دکور نیز می توانید به شما در این راه کمک کند و ایده های خاصی را برای طراحی کلبه چوبی شما بکار ببرد.

ساخت کلبه چوبی ساده

اگر قصد دارید یک کلبه چوبی داشته باشید میتوانید با ایده های خاص و حتی با هزینه کم نیز اقدام به ساخت کلبه چوبی ساده کنید. بهتر است ساخت کلبه چوبی را خیلی تجملاتی نکنید و برای آن از مصالح و متریال های ساده استفاده کنید. در زمان طراحی کلبه چوبی نیز از طراحان بخواهید که یک کلبه ساده که در آن حس نوستالژیکی داشته باشید برای شما طراحی کنند.

کلبه چوبی ساده

طراحان ما در مجموعه آرین دکور متناسب با بودجه و سلیقه شما میتوانند یک کلبه چوبی شیک و زیبا را برای شما طراحی کنید.

تماس با آرین دکور

ساخت کلبه چوبی در شمال

اکثرا افراد علاقه دارند یک کلبه چوبی در مکانی خوش آب و هوا داشته باشند و لحظات خوشی را در آن سپری کنند. به همین دلیل، در شمال کشور کلبه های چوبی بسیاری ساخته شده است. با داشتن یک کلبه چوبی در جنگل های شمال، میتوانید یک فضای دنج و آرامش بخشی را برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت خود ایجاد کنید.

طراحی کلبه چوبی در شمال

با ساخت کلبه چوبی در شمال کشور میتوانید درآمدزایی داشته باشید. بسیاری از توریست هایی که به شمال کشور سفر می کنند علاقمند هستند که در دل طبیعت و جنگل های سرسبز اقامت داشته باشند. شما میتوانید با طراحی کلبه چوبی شیک و زیبا و اجاره دادن آن به مسافران درآمد بسیاری را کسب کنید.

کلبه چوبی جنگلی

ازآنجایی که بارندگی در شمال کشور زیاد است، حتما از مصالح با کیفیت و مناسب برای ساخت کلبه چوبی استفاده کنید.

طراحی کلبه چوبی ارزان

معمولا برای طراحی و ساخت کلبه های چوبی به بودجه کمتری نیاز دارید. اگر به دنبال طراحی کلبه چوبی ارزان هستید باید شرکتی را پیدا کنید که بتواند این کار را با کیفیت مناسب برای شما انجام دهد. شرکت آرین دکور سعی دارد با هزینه مناسب کار طراحی و ساخت کلبه چوبی را به بهترین شکل انجام دهد. بگونه ای که در نهایت مشتریان از کیفیت و هزینه آن راضی باشند.

طراحی کلبه چوبی ارزان

عوامل موثری بر قیمت کلبه های چوبی موثر هستند. متراژ کلبه، یکی از این عوامل است. قطعا برای طراحی یک کلبه چوبی نقلی به بودجه زیادی نیاز ندارید. همچنین متناسب با بودجه خود، میتوانید از انواع مختلف چوب ها برای ساخت استفاده کنید. البته توجه کنید که از مصالح بی کیفیت به دلیل اینکه هزینه کمی دارند استفاده نکنید و همیشه کیفیت و ایمنی کلبه را در اولویت قرار دهید.

نمونه طراحی کلبه چوبی

بهتر نیست زمستان خود را با این خلوتگاه رویایی و دنج و ارگانیک که در یکی از ارتفاعات کوه ساخته شده تمام کنیم؟ این پروژه طراحی کلبه چوبی با تلفیق سنت و راحتی و کیفیت انجام شده.

طراحی کلبه با چوب
در ساخت و طراحی کلبه چوبی فاکتورهای مهمی همچون رعایت محدوده کوه های اطراف، سنت های محلی و ارتباط مستقیم با طبیعت منطقه را رعایت کردند و تجربه جدیدی از یک خلوتگاه کوهستانی را رقم زدند.

بازسازی و طراحی کلبه با چوب

این تیم همچنین جزئیات ریزتری از قبیل ارگانیک بودن همه مصالح، نبود نورپردازی مصنوعی و … را نیز در نظر گرفتند. همه این تلاش ها در راستای مقاوم سازی ساختمان و البته جلوگیری از صدمه زدن به طبیعت بکر انجام شده.

بازسازی و طراحی کلبه چوبی

کلبه های ییلاقی، از آغل های قدیمی بازسازی شدند و ظاهر سنتی و معاصری دارند. برای انجام بازسازی منزل ویلایی، هیچ یک از سازه های اصلی دست نخورده است. چیدمان و طراحی ساختمان هم همچنان یک محیط سنتی و تاریخی در دل دهکده ای کوچک را تداعی می کند.

نوسازی کلبه چوبی

این نوشته را از دست ندهید: طراحی و بازسازی ویلا با چوب

اجرای چوب در بازسازی کلبه طراحی کلبه چوبی نمونه کلبه چوبی

طراحی سقف کلبه ویلایی با چوب

این پروژه، یک خانه مسکونی دو طبقه و زیبا است که به سبک معاصر ساخته شده. جالب ترین نکته در معماری این خانه برای ما، سقف آن است. همانطور که می بینید، تقارن مهم ترین ویژگی سقف می باشد. این سقف از دو سطح با شیب یکسان که در میانه به هم رسیده اند تشکیل شده.

طراحی کلبه چوبی ویلایی

طراحی شیک کلبه با چوب

دو سطح شیبدار طراحی سقف ویلا با چوب ، باعث به وجود آمدن یک شیار در وسط می شوند. البته این سقف می تواند ویژگی های مختلف دیگری مثل تیرچه اضافی یا فلزات پیدا که تضاد زیبایی با تیرچه ها به وجود می آورند نیز داشته باشد. همه این توضیحات ما را به پروژه بعدی میرساند: یک خانه ییلاقی دو طبقه طراحی سقف ویلا با چوب در این خانه، نقطه کانونی اصلی در طراحی داخلی و نقشه کشی ساختمان آن می باشد.

طراحی ساده کلبه چوبی

طراحی سقف ویلا با چوب

شاید خیلی مرتفع تر از سقف های معمولی باشد، اما طراحی سقف ویلا با چوب از سبک بسیار خاص و ویژه ای برخوردار است. چون شیب و شکل اصلی بام خانه را به نمایش گذاشته و با ایجاد یک نوع حس راحتی و آشنایی، تاثیر نمایشی شدیدی که سقف های بلند در خانه می گذارند را خنثی می کند. اما در مورد این خانه مسکونی و معاصر باید بگوییم که اوضاع کمی پیچیده تر است. سطوح شیبدار و شیار میانی، ظاهری دنج و تقریبا قدیمی به خانه داده اند. اما وجود تضادهای بصری و مینیمال بودن سقف، تاثیری نمایشی در محیط خانه گذاشته.

سبک خاص سقف کلبه چوبی

آیا سقفی که در عکس بعدی می بینید شما را به یاد مکان خاصی نمی اندازد؟ مثلا یک تعمیرگاه اتومبیل؟ شاید اینطور نباشد ولی داستانی که پشت این سقف کلیسایی است برای ما جذاب است. خانه دنجی که در تصویر می بینید با تلاش و همت یک معمار خوش سلیقه به این نقطه رسیده وگرنه این ساختمان متروکه ای بیش نبود. این معمار با یک نگاه پتانسیل ساختمان را کشف کرد و از همه ویژگی های زیبای آن به نفع خود استفاده کرد. طراحی سقف ویلا با چوب ، تیرچه های چوبی سقف و کفپوش بتنی خصوصیاتی هستند که در بازسازی دست نخورده باقی ماندند.

نمونه طراحی کلبه چوبی
حتما تا الان درک کاملی از طراحی سقف ویلا با چوب به دست آورده اید. درست است که هیچ دو نسخه یکسانی در دنیا وجود ندارد اما همه آن ها از یک سری خصوصیات مشترک و کلیدی برخوردار هستند. خصوصیاتی مثل سطوح شیبدار متقارن، یا اینکه قادر هستند بدون ایجاد اختلال در فضای دنج و دلنشین خانه، آن را بزرگ تر و نمایشی تر نشان بدهند.عده ای معتقدند طراحی سقف ویلا با چوب و طراحی سقف ویلا با چوب فرقی باهم ندارند. شاید این حرف در بعضی موارد صحیح باشد اما تفاوت های اساسی این دو سقف را نیز نمیتوان نادیده گرفت. سقف طاقدار لزوما متقارن نیست چون می تواند فقط یک سطح شیبدار داشته باشد. همچنین انحنا یا قوس هایی دارد که در سقف کلیسایی مجاز نیست.

سقف ویلای چوبی
تشابه سقف کلیسایی و طراحی سقف ویلا با چوب  تا حدی است که بعضی اوقات تشخیص آن ها کار سختی می شود. معمولا به وسیله طول دقیق سطوح شیبدار، یا زاویه و شکل دقیق بام خانه و شکل کلی سقف میتوان آن ها را از هم تشخیص داد. به عنوان مثال سقفی که در عکس زیر می بینید را در نظر بگیرید، آیا می توانید سبک آن را تشخیص بدهید؟

نمونه طراحی سقف ویلا چوبی
طراحی سقف ویلا با چوب و کلیسایی هردو برای نصب پنجره های سقفی مناسب هستند. درواقع انگار جای پنجره سقفی روی سقف شیبدار است چون حجم زیادی از نور خورشید را وارد خانه کرده و چشم اندازی رویایی از آسمان شب ایجاد می کنند. البته به شرطی که تمیز باشند.

طراحی سقف ویلا با چوب

4.9/5 - (7 امتیاز)