بازسازی خانه 

مراحل بازسازی خانه شامل چندین فرآیند است که به منظور بهبود و تحول ساختار و ظاهر خانه انجام می‌شود. این مراحل عموماً شامل برنامه‌ریزی، آماده‌سازی، تخلیه، تعمیر و بازسازی، نصب تجهیزات و تزئینات، و مراحل نهایی است. در مرحله برنامه‌ریزی، نیازها و اهداف بازسازی مشخص می‌شوند و برنامه‌ای برای انجام کار تدوین می‌شود. سپس در مرحله آماده‌سازی، خانه برای بازسازی خالی می‌شود و مواد و تجهیزات لازم برای بازسازی آماده می‌شوند.

پس از آن، تخلیه خانه انجام می‌شود تا فضای لازم برای انجام تعمیرات و بازسازی‌ها فراهم شود. در مرحله تعمیر و بازسازی، تغییرات و تعمیرات لازم بر روی ساختار و ظاهر خانه اعمال می‌شوند. سپس تجهیزات و تزئینات داخلی نصب می‌شوند تا خانه به شکل نهایی خود درآید. در نهایت، مراحل نهایی شامل نظافت کلی خانه و بازبینی‌ها جهت اطمینان از کیفیت کار انجام شده است. با اتمام این مراحل، خانه آماده استفاده مجدد می‌شود و تحولات موردنظر در آن به واقعیت پیوسته است. در ادامه مراحل بازسازی خانه را در شرکت آرین دکور برای شما بازگ می کنیم.

طراحی نقشه و پلان خانه

اغلب پروژه ها با یک تماس تلفنی شروع می شوند، که مقدمه شما و چشم انداز پروژه تان محسوب می شود. سپس از سایت پروژه بازرسی انجام می شود تا جزئیات پروژه بررسی دقیق تری شده و محدودیت ها و فرصت های سایت ارزیابی شوند. پس از این بازرسی، پروپوزالی درخصوص دستمزد مرحله طراحی به شما ارائه می شود و از شما می خواهند خلاصه پروژه را به صورت سند روی یک کاغذ A4 ارائه کنید. این کاغذ حاوی ایده های اصلی، نیازها و بلندپروازی های پروژه خواهد بود. شما می توانید این سند را به صورت دلخواه ارائه کنید مثل تصویر، توضیحات، لیست علایق و خواسته ها، یا هرچیز دیگری که بیانگر خواسته شما از پروژه باشد.

در مراحل بازسازی خانه ، طرحی دستی به شما داده می شود که ایده های گسترده مفهومی و محیطی طراحی ارائه شده را به تصویر می کشد. در این جلسات، پتانسیل پروژه کشف می شود. بعضی اوقات به سرعت بر سر یک طراحی توافق صورت می گیرد، بعضی اوقات کمی بیشتر طول می کشد. اما هر طراحی یک پروسه است، یک مکالمه درحال رشد بین مشتری و معمار. این طراحی ها معمولا براساس یک تحقیق و طراحی های اندازه گیری شده خانه فعلی انجام می شود. اگر این ابزار موجود نباشد، با همکاری شما، معمار می تواند آن ها را ترسیم کند.

طراحی سه بعدی منزل

بعد از مرحله طراحی مضمونی، طرح برای توسعه، وارد مدل 3بعدی کامپیوتری می شود. این مدل به معمار امکان گسترش نقشه ها، بخش ها و ارتفاعات را می دهد که به ادغام و پالایش طراحی کمک می کند. جزئیات ساختمان به صورت پشت و رو بررسی می شود، اینکه چطور از فضا استفاده می کنید و چطور در آن زندگی می کنید. مدل های چوب بالسا و تخته های نمونه ابزاری، برای تامین طراحی ها استفاده می شوند و به ساختمان جان می دهند. در پایان این مرحله قلم موهای طراحی زمین گذاشته می شوند، به خصوص در بخش ساختار بیرونی ساختمان.

مراحل بازسازی خانه

این مقاله را از دست ندهید: چگونه خانه خود را بازسازی کنیم

تایید شورا برای بازسازی منزل

در هر پروژه بازسازی منزل که ساختار یا پوشش ساختمان تغییر کند، تاییدیه شورا لازم است. شورا یک لیست از تمام اسنادی که برای تکمیل درخواست شما نیاز است به شما می دهد. اسنادی از قبیل نقشه های معماری، نمودارهای سایه ای، اسنادی از مشاوران مثل نقشه کش های شخصی، معماران مناظر، مهندسان هیدرولیک یا سازه یا ژئوتکنیک، و یا مشاوران وراثتی. معمولا ارسال درخواست به شورا هم با هزینه ارزیابی همراه است. اخذ تاییدیه براساس مقیاس و پیچیدگی پروژه، از یک ماه و بیشتر به طول می انجامد. طولانی شدن مراحل بازسازی خانه  نیازمند ارسال اطلاعات بیشتری خواهد بود.

ارائه اسناد ساخت و ساز

بعد از اخذ تاییدیه از شورا، معمارتان طراحی های دقیق با جزئیات تنظیم می کند، همراه با توضیحات طراحی و پایان کار برای مناقصه و ساخت. بعد از انتخاب پیمانکار برای بازسازی ساختمان، قراردادی تنظیم می شود که باید به توافق طرفین برسد. قبل از شروع پروژه در سایت، باید یک گواهی ساخت و ساز از صادرکننده شخصی یا شورا بگیرید. وظیفه آن ها اطمینان از این است که نتیجه پایانی کار، تناقضی با تاییدیه نداشته باشد و با استانداردهای ساختمان سازی هماهنگ باشد. در طول مدت ساخت، همراه با معمار و پیمانکار خود به صورت مداوم به ساختمان سر می زنید تا از روند کار مطلع باشید و برای جزئیات کار، بهترین راه حل ها را انتخاب کنید. برای نهایی کردن تصمیمات بر سر اتصالات، لوازم نصب کردنی و پرداخت گری ها هم باید این افراد همکار کنید. این تصمیمات با برنامه ساخت و ساز پیمانکار هماهنگی دارد.

مراحل بازسازی خانه
تخریب و بازسازی خانه

اولین قدم در مراحل بازسازی خانه ، تخریب است. همه خدمات از قبیل برق، گاز و آب باید قطع شده و هر سازه ای از بین برود. بعد از تکمیل تخریب، پایه ستون ها حفاری شده و لوازم برقکشی و لوله کشی زیرزمینی نصب می شوند. فلز پایه ستون در جای خود نصب شده و پایه بتنی اطراف آن ریخته می شود. هر آجرکاری ساختاری که لازم باشد، بعد از این مرحله شروع می شود. قدم بعدی نصب قاب های چوبی (کف، دیوار، سقف) است و سپس روکش فلزی سقف انجام می شود. بعد از بالا رفتن چهارستون، درب های بیرونی و پنجره ها نصب می شوند، نصب قطعات بزرگ برق و لوله کشی تمام می شود و خطکشی های بیرونی انجام می شود. از اینجا به بعد پروژه در مرحله قفل قرار می گیرد.

اگر به دنبال پیمانکار بازسازی ساختمان می گردید کلیک کنید.

آب بندی کردن خانه

این عبارت به این معنی است که سازه آب بندی شده و ملک در امنیت است. این مرحله معمولا بعد از تکمیل روکش فلزی بیرونی، پنجره ها، سقف و درب ها شروع می شود. حالا تمرکز به داخل خانه معطوف می شود. تا حد ممکن باید اتصالات و قطعات در سایت موجود باشد. بسیاری از پیمانکارها ترجیح می دهند این لوازم را یک تا دو هفته قبل از زمان لازم در سایت حاضر کنند تا مجبور نشوند پروژه را به تاخیر بیاندازند.

تحویل خانه پس  از بازسازی

این مرحله، همانطور که در قرارداد ذکر شده، مرحله ای است که همه کارها باید تمام شده باشد. معمولا پیمانکار، یک بار پروژه را به طور کامل با مشتری و معمار مرور و بازدید می کند. هردو نفر، ساختمان را بازرسی کرده و مسائل و نگرانی های خود را مطرح می کنند. بازرسی نهایی توسط صادرکننده گواهی انجام می شود که بعد از اطمینان از اینکه ساختمان براساس تاییدیه شورا و کنترل های تطابق مربوطه ساخته شده، گواهی اشغال ساختمان را صادر می کند.

5/5 - (1 امتیاز)