فضای قابل سکونت بیشتر نه تنها به معنی خانواده شاداب تر است، بلکه به معنی ارزش فروش بیشتر برای خانه هم هست. اما همه بازسازی ساختمان ها با هدف افزایش فضا به طور مساوی انجام نمی شوند. بعضی از افراد با استفاده از ترفند راه های افزایش فضای خانه که شرکت آرین دکور آن ها را پیشنهاد می دهند، ارزش افزوده ای برای ملک خود ایجاد می کنند.

در این نوشته لیستی از بهترین تا بدترین روش های این کار را در زیر بخوانید:

روش های افزایش فضای منزل

استفاده از فضای بیرونی

اگر طاقت این پروژه طولانی و پرهزینه را داشته باشید، بخش اضافه شده جذاب خانه تان به طور مداوم از لحاظ احساسی و مالی جبران خواهد کرد. ساختن فضای بیشتر تنها راه واقعی اضافه کردن فضای زندگی است. به غیر از ساختن فضا از بالا، همه راه ها به نوعی توزیع دوباره فضای موجود است.
– مزایا : می توانید فضایی کاملا جدید بسازید، مجزا از ساختار موجود. به طور معمول نیازی به تخلیه خانه در این مدت نخواهد بود. حداکثر قیمت فروش خانه به جیب شما برمی گردد.
– معایب : پروژه ای بسیار پرهزینه است که به هیچ عنوان از دست شما برنمی آید.

افزایش فضای خانه با ارتفاع

اگر خانه ای کوچک دارید، بخش اضافه طبقه دوم که از نظر قیمت متناسب باشد بهترین گزینه شماست. اکثر خانه ها استعداد این کار را دارند اما به راحتی نمی توان سقف را کند و طبقه دوم را نصب کرد. زیربناسازی دیگری لازم است.

  • مزایا : راهی بهتر برای ساخت فضای بیشتر بدون گسترش عرضی خانه. به قول معروف زمین زیر پای شماست. مثل ساخت عرضی به بیرون، این گزینه هم نوعی از بازسازی خانه است که قیمت فروش ملک را به شدت بالا می برد.
  • معایب : مانند گزینه قبلی پرهزینه و بدون کمک متخصص غیرممکن است. برای مدتی باید خانه را تخلیه کنید.

بازسازی خانه برای افزایش فضا

تبدیل انباری

محبوبیت این گزینه به عنوان راه های افزایش فضای خانه، کمتر از 2 گزینه قبلی است. اما همچنان در صدر قرار دارد چون مساحت آزاد انباری معمولا با مساحت آزاد طبقه اول مساوی است. تبدیل انباری معمولا بهتر از زیرشیروانی است چون اساسی تر ساخته می شود. دیوارهای محکمی دارد. سیستم دیوار آن به قدری اساسی است که می توانید سیم کشی ها را از آن عبور دهید. کف آن روی زمین محکم ساخته شده. معمولا مشکل رطوبت دارد اما قابل کاهش است. این گزینه در دسترس افرادی است که برای پروژه های بازسازی خانه که خودشان به دست بگیرند اشتیاق دارند. به علاوه پیمانکارهای زیادی هستند که فقط در این زمینه تخصص دارند.

تبدیل زیرشیروانی

به طرز شگفت انگیزی سخت است. به اندازه ای که به نظر می رسد راحت نیست چون عناصر ساختمانی باید اضافه شوند. در برخی درجات ترافیک هوایی، زیرشیروانی های از پیش ساخته شده نصب می شود. پس برعکس گزینه ساخت به طرف بالا، مجبور نیستید عناصر ساختاری زیادی اضافه کنید. از آنجا که اتاق های زیرشیروانی به طبقه مسکونی زیر خود نزدیک هستند، جای نصب امکاناتی مثل برق کشی، لوله کشی، دفع زباله و غیره را دارند. این از خبرهای خوب. خبر بد اینکه زیرشیروانی ها معمولا شکل عجیبی دارند، سقف های آویزان با ارتفاع کوتاه و دیوارهای زاویه دار. با هدف نگهداری وسایل طراحی شده اند و برای استفاده مداوم مناسب نیستند. پس باید تیرآهن ها را به هر روشی تقویت کنید و زیربنا بسازید.

بازسازی خانه برای افزایش فضا

افزایش فضای منزل با تخریب دیوار داخلی

2 اتاق را به 1 اتاق تبدیل کنید. حالا به گزینه هایی می رسیم که به جای ساخت واقعی فضای فیزیکی بیشتر، خیال خامی از آن می سازیم. بسیاری از دیوارهای داخلی خانه ها نقش ستون ندارند پس صاحبخانه می تواند در تعطیلات آخر هفته آن را به راحتی تخریب کند. اما در مورد دیوارهای حامل باید گفت که داستان متفاوتی دارند و برای تخریب آن ها باید پیمانکار ناظر باشد. معمولا بهترین گزینه این است که 2 اتاق، 2 اتاق باقی بماند. به جز مواقعی که این 2 اتاق خیلی کوچک باشند.

تغییر کاربری اتاق

یکی دیگر از راه های افزایش فضای خانه، تغییر کاربری اتاق است. بله، باید از حقه قدیمی بستن جلوی ایوان و تبدیل آن به نشیمن استفاده کنید! اگر با مسائل مشاور املاک و مستغلات آشنا باشید می دانید این گزینه یکی از آن تبدیل هایی است که ابروی دلالان املاک را هلالی می کند. اگر به سراغ این گزینه می روید اطمینان حاصل کنید که کاربری اتاق قدیمی را با کاربری جدید هم تراز خواهید کرد.

بازسازی خانه برای افزایش فضا

تبدیل پارکینگ به فضای مسکونی

این یکی ایده خیلی خوبی نیست چون باید پول خود را صرف ساخت فضایی کنید که ارزش آن از فضای قبلی کمتر خواهد بود. از آنجا که دیگر خیلی به چشم نمی خورد، این ایده تقریبا منسوخ شده. دلیل خوبی هم برایش وجود دارد. اتومبیل ها هم نیاز به خانه دارند. شاید این گزینه وسوسه برانگیز باشد اما باید مقاومت کنید. مدام با خود تکرار کنید : “این کار قیمت فروش خانه را نزول می دهد”.

ساخت فضایی مجزا

اگر تصمیم به این کار می گیرید، آن را به خانه موجود خود بچسبانید تا نتیجه ای سنتی داشته باشد. سازمان های شهرسازی که باید مجوز را صادر کنند حجم کاری که برای توسعه امکانات برقی/لوله کشی و غیره از ساختمان اصلی به ساختمان جدید لازم است، بیش از حد تصور صاحبخانه خواهد بود. هزینه این کار با مجوز و ساخت مناسب به اندازه ساخت فضای جدید است اما ارزش قیمتی کمتری خواهد داشت.

پروژه افزایش فضای منزل

در این پروژه بازسازی خانه برای افزایش فضا صورت گرفته ، هفت اتاق کوچک تخریب شده تا سه فضای بزرگ با کاربری های مجزا برای دو خانواده ساکن در این خانه ساخته شود.

بازسازی خانه برای افزایش فضا

  • متصل کردن اتاق ها

به گفته شرکتی که مسئولیت پروژه را به عهده داشته، دو بخش مجزای خانه به هم متصل شده اند. هفت اتاق کوچک از بین رفته و به جای آن، سه اتاق با کاربری های جداگانه به وجود آمده که عبارت هستند از اتاق عمومی، اتاق خواب زوج مسن و اتاق خواب زوج جوان. چهارچوب اصلی خانه را از بین برده و یک هال بزرگ و دلباز ساخته اند. سالن عمومی از آشپزخانه و یک نشیمن تشکیل شده و با نوری که از بالکن می تابد روشن می شود. بوی چوب، گرمای نور خورشید، لطافت تار و پود مبلمان، و تک سنگ چشمگیری که در وسط سالن قرار دارد، میهمانان را به نشستن و گپ و گفت دعوت می کند.

  • بازسازی خانه برای افزایش فضاقفسه نوشیدنی

قفسه نوشیدنی سبک صنعتی و میز غذاخوری که در وسط آشپزخانه قرار داده شده، حاکی از مهمان نوازی گرم صاحبخانه است. در بازسازی خانه برای افزایش فضا این خانه هم مخلوطی از بوی چوب و ظاهر نامنظم فلز و چوب وجود دارد. نقطه ادغام این دو سبک، شروع حریم خصوصی زوج جوان ساکن در خانه است.

راه های افزایش فضای خانه
اتاق خواب زوج مسن به خاطر عادات روزمره آن ها پر از کمد و کشو است. اتاق خواب زوج جوان، سبک صنعتی و پرنشاطی دارد که با تم اصلی آن هماهنگ است. در طراحی این اتاق از قطعات چوبی بزرگ و گرم، و در دکوراسیون آن از یک تک رنگ روشن و لطیف استفاده شده که بریدگی های نامنظم وسایل اتاق را خنثی کرده و یک اتاق خواب پر از آرامش و انرژی به وجود می آورد.

بازسازی خانه برای افزایش فضا

فضاسازی منزل

داخل دیوار بین اتاق خواب و نشیمن، یک درب کشویی مخفی و محرک قرار دارد که در صورت باز شدن، این دو اتاق را از هم جدا می کند. حریم هر دو اتاق را تعیین کرده و در صورت نیاز باز شده و تردد بین اتاق ها را ممکن می سازد. قفسه مخصوص نوشیدنی، محل نگهداری اسنک ها هم هست، به افراد این امکان را می دهد که بدون تردد در فضای عمومی آشپزخانه به غذا و نوشیدنی دسترسی داشته باشند.
سکویی که کف اتاق خواب قرار دارد، برای نشستن بسیار مناسب است. افرادی که روی آن می نشینند، به راحتی با افرادی که در قسمت بارِ آشپزخانه قرار دارند گفتگو می کنند.

بازسازی خانه برای افزایش فضا

 

حتما بخوانید: تغییر کاربری و بازسازی خانه

بازسازی خانه برای افزایش فضا

5/5 - (4 امتیاز)